tisdag 19 augusti 2008

Bästa någonsin.

Jag vill bara rekommendera den absolut bästa tidningen för oss föräldrar (kanske mest till oss kvinnor) och det är tidningen Mama, den har allt. Funderar allvarligt på att börja premenuera på den.
Tidigare så premenuerade jag på Vi Föräldrar, men den handlar ju i stort sett bara om en massa barnsaker, kan ju vara kul med något annat med att läsa om.

Har nyss varit och lämnat Sebastian på skolan, det går verkligen jättebra och det är skönt, för tänk om det hade gått tvärt om. Att han hade ställt sig och gallskrikit och totalvägrat varje dag man ska dit, verkligen skönt att det inte är så.

Och om två timmar så är det dags att lämna dom andra två kidsen på dagis och sen är det väl dags att bege sig till jobbet.

Helst av allt skulle jag bara vilja placera mig i soffan och vila lite, men det vore nog en dum ide, för då kommer jag garanterat att somna och sova förbi lämningstiden på dagis och sova förbi alla hyss som barnen verkar komma på så fort dom inser att mamma eller pappa vill vila lite. Nej, det är nog bäst att hålla sig vaken, men det är svårt, för jag sov inget vidare inatt. Hoppas att sömnen återvänder natten som komma skall.

Borde nog även vika den lilla högen med tvätt som ligger på bordet i vardagsrummet, men har ingen vidare lust, men gör jag det inte i dag, så kommer det bara bli mer att vika imorgon, och sen så är ju den onda cirkeln igång igen. Den onda cirkeln som är så svå att bryta, så det är väl bäst att ta hand om tvätten idag i alla fall.

Verkar ju alla fall bli vackert väder idag, men jag tittade på väderprognosen igår och då kunde det eventuellt bli regn idag och det skulle nog garanterat bli regn imorgon. Vart tog vårat sköna och fina sommarväder vägen? Eller vilket sommarväder egentligen. Hela sommaren har ju varit mer eller mindre trist det när det gäller vädermässigt, jag har faktiskt inte badat en ända gång. Och när det väl har varit väder för att bada så har man inte kunnat i alla fall pga den röda damen som brukar hälsa på någon gång i månaden, och allt vid fel tillfälle.

Killarna har det dock enkelt. Ingen röd dam, inget födande av barn, dom behöver bara göra det första jätteroliga jobbet och sen har dom sitt på det torra. Det är ju vi som måste gå och må illa och svälla upp till storleken flodhäst pga allt vatten som samlas i kroppen. Fast lite mysigt är det ju ändå att gå med magen och känna dom små sparkarna där inne. Man blir faktiskt lite bebissugen när man tänker tillbaks på den tiden. Men den är förbi och nu får man istället se sina barn växa upp och bli stora. Men det går ju för fort. Innan man vet ordet av så är dom tjugo år och utflugna.

Inga kommentarer: