måndag 18 augusti 2008

Stockholm i mitt hjärta.

Vi var ju i Stockholm i helgen. På lördagen var vi på dop, vilka gulliga små tvillingar det var, det är ju verkligen så att det börjar verka i ens inre efter en liten till, det verkar även som om Tobias blev lite småsugen, men jag tror nog inte att det blir en till, vi får väl se i framtiden.

På söndagen skulle vi ha gått på Gröna Lund, men eftersom vädret inte var det bästa så blev det en tur in till city istället. Allting var jättebra tills det blev dags att käka mat. Vi valde en restaurang i Gamla Stan och jag säger bara en sak, gå aldrig dit.

http://restaurangagaton.gastrogate.com/page/1


Efter att vi hade bestämt så fick vi vänta typ 40 minuter på maten. När vi frågade våaran kypare var våran mat var så svarade han bara: DET VET JAG INTE! Säger man verkligen så, säger man inte stället, att det ska jag ta reda på.
Och sen när väl maten kom så var Tobias mat (oxfile på planka) inget vidare. Köttet var bränt på utsidan, men nästan rått på insidan och så var det knappt varmt, snacka om vidrigt. Men efter det att han skickat tillbaka maten till köket, så blev det fart på dom. Han fick en ny planka med rykande het mat och där köttet i alla fall var ok. Låt mig säga så att vi lämnade ingen dricks. Vi önskar att vi hade gått dit Sebastian ville, McDonalds.

Så för att summera: Agatons har oförskämda kypare, långa väntetider och kockar som tydligen inte vet hur man tillagar kött. Det var en besvikelse att gå dit.

Min pojke fyllde sex år i söndags. GRATTIS GRATTIS.

Inga kommentarer: